Teknoloji

MediaMarktSaturn Sürdürülebilirlik Raporu Yayımlandı

Avrupa’nın açık orta bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarktSaturn, sürdürülebilirliğin şirketlerin ekonomik başarıları üzerinde uzun vadeli olumlu bir etkiye sahip olduğuna inanıyor ve bu alandaki farkındalığı artırmayı, iç süreçlerini değiştirmeyi ve kendi emisyonlarını azaltmayı, faaliyetlerini daha verimli hale getirmeyi hedefliyor. daha sürdürülebilir. Sürdürülebilirliği kurumsal stratejilerinin temel bir bileşeni olarak gören MediaMarktSaturn, 2021/22 mali yılı Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı.

Rapordan elde edilen bilgilere göre;

MediaMarktSaturn, 2015’ten bu yana kendi ticari operasyonlarından kaynaklanan CO2 emisyonlarını %78,5 oranında azalttı.

2018/19 mali yılından bu yana toplam güç tüketimini %12 azalttı.
2020/21 mali yılında %81 civarında olan elektrikte yenilenebilir enerjinin payı %90’a ulaştı.

2020/21 mali yılına kıyasla %158,8 daha fazla sürdürülebilir çalışma sunan MediaMarktSaturn, 25’ten fazla kategoride 3.207 çevre dostu çalışmaya sahip.
MediaMarktSaturn, 550.000’i mağazalardaki Smart Bar’larda olmak üzere yaklaşık 3,2 milyon cihazı tamir etti.

MediaMarktSaturn’ün sürdürülebilirlik hedeflerinin merkezinde, müşterilerine Avrupa’daki en sürdürülebilir tüketici elektroniği ürünleri yelpazesini sunmak, yeni bir sürdürülebilirlik vaadi yaratmak ve iklim nötr bir alışveriş deneyimi sağlamaktır. Bu hedeflere ulaşmak için marka, değer zinciri boyunca ticari faaliyetlerinden kaynaklanan doğrudan veya dolaylı emisyonların sorumluluğunu üstlenir. İş süreçlerini optimize etmek için sürekli olarak yeni önlemler geliştiriyor ve böylece karbon ayak izini uyarlıyor.

Paris Anlaşması kılavuzları

MediaMarktSaturn, küresel iklim değişikliğini sona erdirmeye yönelik Paris Anlaşması’nın hedefleri tarafından yönlendirilmektedir. Bu hedeflerden biri de 2050 yılına kadar CO2 emisyonlarını yılda yüzde 4,5 oranında azaltmak. Buna dayanarak 2023 yılı sonuna kadar Scope 1 ve 2 emisyonlarını netleştirmeyi hedefleyen marka, tedarikindeki tüm Scope 3 emisyonlarını azaltmayı planlıyor. önümüzdeki on yıl içinde zincir.

Yeşil Tüketim Taahhüdünü İmzaladı

Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi MediaMarktSaturn, küresel zorlukların üstesinden gelmede öncü bir rol oynamaya kararlı. Alman Perakende Federasyonu’nun (HDE) eylem ilkeleri, Çeşitlilik Şartı ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin bir modülü olan MediaMarktSaturn, Avrupa Komisyonu’nun Yeşil Tüketim Taahhüt Girişimi’ni de imzaladı.

MediaMarktSaturn Yeşil Tüketim Taahhüdünü imzalayarak aşağıdaki hedeflere ulaşmayı taahhüt etmiştir:

1. OEF formülü ile ölçülen Kapsam 1 ve Kapsam 2 emisyonları için 2023 yılı sonuna kadar net sıfır emisyona ulaşmak.

2. İlgili Kapsam 3 emisyonlarının net CO2 yoğunluğunun 2019 referans yılına kıyasla 2033 yılı sonuna kadar yüzde 30 oranında azaltılması

3. Müşterilere daha sürdürülebilir bir yaşam tarzı sağlamak için ürün gamındaki çevre dostu çalışmaları sürekli artırmak.

4. 2023 yılı sonuna kadar sürdürülebilir iş sayısını ikiye katlamak.

CO2 emisyonlarını sıfıra indirmeyi hedefliyoruz

Bir tüketici elektroniği perakendecisi olarak ticari faaliyetlerinin iklim ve kaynak mevcudiyeti üzerinde bir etkisi olduğunun farkında olan MediaMarktSaturn, ekolojik açıdan sorumlu bir ekonomik büyüme elde etmeyi amaçlıyor. Küresel iklimin korunmasına açık ve kanıtlanabilir bir katkı sağlamayı hedefleyen marka, bunu gerçekleştirmek için net hedefler belirlemiş;

Dahili operasyonlar için satın alınan mal ve hizmetlerin nakliyesinden kaynaklanan net CO2 yoğunluğunun ve kendi markası emisyonlarının net CO2 yoğunluğunun 2019/2021 referans yılına kıyasla 2033 yılı sonuna kadar yüzde 30 oranında azaltılması.
Şirket içi operasyonlardan kaynaklanan doğrudan ve dolaylı net CO2 emisyonlarını 2023 yılı sonuna kadar sıfıra indirmek…

Bulması kolay: BetterWay

MediaMarktSaturn, müşterilerin sürdürülebilir çalışmalarını ve hizmetlerini hızlı ve net bir şekilde belirlemelerine yardımcı olmak için 2021/22 mali yılından bu yana işleri BetterWay / Smoother logosuyla etiketliyor. MediaMarktSaturn, ürün yelpazesindeki sürdürülebilir başlıkların sayısını 2023’ün sonuna kadar ikiye katlama hedefi belirledi ve başlık bilgileri sağlayarak ve eserlerin karşılaştırılabilir olmasını sağlayarak müşterilerinin mümkün olduğunca sürdürülebilir satın alma kararları vermelerine yardımcı oldu. Bunun için fiziki ve online mağazalarında 1.000’e yakın sürdürülebilir çalışmanın bulunduğu 2020 yılını baz alıyor. 2021/22 mali yılında bu hedef çoktan aşıldı ve marka şu anda müşterilerine yaklaşık 3.200 sürdürülebilir çalışma sunuyor. Bu ürünler, beyaz eşya kategorisinde buzdolabı, çamaşır makinesi, fırın ve bulaşık makinesi ile beyaz eşya grubunda elektrikli süpürge ve kahve makinesi olmak üzere 25 kategoriye yayılmıştır.

Elektronik atıkların ölçeği Eyfel Kulesi’ne eşittir!

MediaMarktSaturn’ün tüm mağazalarının giriş alanında SmartBar ve satış sonrası hizmet masası bulunmaktadır. Bu SmartBar’larda şirket içi teknisyenler, müşterilerin cep telefonlarını onarırken aynı zamanda yerinde onarımlardan ekran korumasına ve uzatılmış garantilere kadar yenilikçi hizmetler de sunuyor. Döngüsel ekonomi yaklaşımını daha da güçlendirmek için, gelecekte SmartBar’ların eserlerin ömrünü uzatmaya ve kaynakları korumaya yardımcı olan diğer hizmetler için merkezi bir iletişim noktası olması amaçlanmaktadır. 2021/22 mali yılında 3,2 milyon cihazı tamir eden MediaMarktSaturn, eserler atılmak yerine kullanımda kaldığı için 2021/22 mali yılında elektronik atıkları yaklaşık 8.700 ton azalttı. Bu sayı neredeyse Eyfel Kulesi’nin ölçeğine eşit!

MediaMarktSaturn Kümesi sürdürülebilirliğe katkıda bulunmak için neler yapıyor?

Almanya’daki genel merkezinde bir fotovoltaik sistem kullanıyor.

Kargo bisikletleri ve elektrikli araçlar kullanarak sıfır son adım teslimat projelerini hayata geçiriyor.

Atık hacmini azaltmak için çalışmak. 2021/22 mali yılında yaklaşık 39.788 ton eski elektrikli cihaz geri alınarak geri dönüşüm için atık yönetim şirketlerine verildi. Ambalaj atığı açısından, 2021/22 mali yılında küme genelinde yaklaşık 14.652 ton atık geri dönüşüme gönderildi.

Otomatik paket artefakt paketleme makinesi kullanarak, ambalajı esere göre uyarlayarak dış ambalaj ve dolgu malzemesi ihtiyacını ortadan kaldırır.
Ambalaj atıklarını azaltmak için, mağazalara teslimat için yeniden kullanılabilir taşıma kapları kullanılmaktadır.

Mağazalarında akıllı telefon geri alma makinelerini kullanıyor. Bu makineler, müşterilerin cihazlarının maliyetini belirlemesine ve eşdeğer bir ikram kartıyla değiştirmesine olanak tanır. 2021/22 raporlama döneminde, takas hizmetleri yoluyla 70.000’den fazla cihaz satın alındı, yeniden işlendi veya sertifikalı bir geri dönüşüm sürecine dahil edildi.

ilic-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort